REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI DO ŻŁOBKA MIEJSKIEGO W DĘBICY
NA ROK SZKOLNY 2024 / 2025
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45,
poz. 235), z późn. zmianami
2. Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 08 grudnia 2017 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy
3. Statut Żłobka.
4. Regulamin Organizacyjny Żłobka
§ 1
Tok postępowania rekrutacyjnego:
- jednocześnie informuje się, że karty zapisu można składać cały rok a dzieci po wpisaniu na listę oczekujących będą przyjmowane w miarę wolnych miejsc w Żłobku
§ 2
1. Do Żłobka przyjmuje się dzieci zdrowe w wieku od 20 tygodnia do 3 roku życia, w szczególnie uzasadnionych przypadkach można przyjąć dziecko do 4 roku życia
2. Do Żłobka przyjmowane są w pierwszej kolejności dzieci rodziców zamieszkałych na terenie miasta Dębicy.
3. Za organizację rekrutacji odpowiada dyrektor Żłobka, który powołuje Komisję Rekrutacyjną
4. W przypadku wolnych miejsc w Żłobku, dopuszcza się przyjęcie dziecka rodziców zamieszkałych w innych gminach po spełnieniu ustawowych kryteriów dotyczących rekrutacji.
5. Dzieci w Żłobku przyjmowane są do grup według ich zbliżonego wieku oraz rozwoju psychofizycznego
6. Liczebność dzieci w grupach Żłobka określa regulamin organizacyjny
7. Komisja rekrutacyjna przeprowadza rekrutację na wolne miejsca w Żłobku.
8. Rodzice (opiekunowie prawni dziecka) zobowiązani są przy zapisie dziecka do Żłobka złożyć wniosek o przyjęcie dziecka wraz z niezbędnymi załącznikami
9. W przypadku zgłoszenia się większej liczby dzieci niż liczba miejsc wolnych w pierwszej kolejności do Żłobka przyjmowane są dzieci według następujących kryteriów:
· wielodzietność rodziny dziecka
· niepełnosprawność jednego z rodziców dziecka
· niepełnosprawność obojga rodziców dziecka
· niepełnosprawność rodzeństwa dziecka
· samotne wychowywanie dziecka
· objęcie dziecka pieczą zastępczą
· obydwoje rodzice dziecka pozostają w zatrudnieniu
· rodzice uczą się na poziomie gimnazjalnym lub ponadgimnazjalnym
· do Żłobka uczęszcza rodzeństwo dziecka
· dziecko jest szczepione wg. obowiązującego Kalendarza Szczepień Ochronnych
W każdej z tych sytuacji zgodnie z Ustawą o opiece nad dzieckiem do lat 3, zaleca się dostarczenie dokumentu potwierdzającego zaistniałe zdarzenie
§ 3
Skład komisji rekrutacyjnej
1. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą:
2. Dyrektor Żłobka nie uczestniczy w pracach komisji, ale nadzoruje przebieg rekrutacji.
§ 4
Dokumenty dotyczące rekrutacji
1. Dokumenty składane przez rodziców do Żłobka to:
2. Dokumenty stanowiące podstawę pracy komisji rekrutacyjnej:
3. Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza:
4. Umowa o świadczenie usług przez Żłobek zawarta z rodzicami po zakończeniu
rekrutacji.
§ 5
1. Nadzór nad pracami komisji rekrutacyjnej z ramienia organu prowadzącego sprawuje
dyrektor Miejskiego Zarządu Oświaty.
2. Komisja Rekrutacyjna przekazuje wyniki rekrutacji Burmistrzowi Miasta Dębicy.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 09.02.2024r.